Teckensnitts storlek: +

Rolf Munke PTbloggen - Fyra viktiga viktminskningsråd.

Rolf Munke PTbloggen - Fyra viktiga viktminskningsråd.


1. ÄT HUVUDMÅLTIDER PÅ BESTÄMDA TIDER.
En regelbunden måltidsordning har en gynnsam effekt på blodfetter, blodsocker, näringsupptag och vikt. Att äta regelbundet gör att kroppen hittar en rytm som vi mår bra av. Om du sen äter 1-2-3 huvudmål har mindre betydelse för hälsa och vikt.
Det är inte heller klockslagen som är viktiga utan regelbundenheten. Anpassa tiderna för måltiderna efter hur det passar i ditt liv och hitta en rutin som fungerar för dig.

2. UNDVIK SMÅÄTANDE.
Kroppen är expert på att ge hungers- och mättnadskänslor så att vi får i oss lagom av energi och näring. Småätande ger inte kroppen chansen att göra sitt jobb.
Däremot är det inte fel att lägga in planerade mellanmål, också på bestämda tider, särskilt om det blir lång tid mellan huvudmålen. Men mellanmål är inte ett måste.

3. BEGRÄNSA TIDEN PÅ DYGNET DU ÄTER.
Vänta med att äta frukost, någon eller några timmar efter att du vaknat. Först då är hormonerna beredda på förbränning. Äter du för tidigt är hormonerna fortfarande inställda på vila och att lagra energi.
Låt kroppen vila från att äta några timmar innan du gå och lägger dig på kvällen. Då hinner kroppen förbränna innan det är dags för viloläge och lagring av energi.

4. ÄT SÅ OPROCESSADE LIVSMEDEL SOM MÖJLIGT – I DIN VARDAG.
Din mage mår bättre, du slipper sötsuget och har lättare att gå ner i vikt.
Skillnad mellan ”riktig mat” och processad är att riktig mat består av naturliga råvaror. Processad/förädlad mat är bearbetad och innehåller tillsatser som ex. ska göra produkten mer hållbar, mer attraktiv i smak och för ögat. Processad mat innehåller ofta mer socker/sockertillsatser och mycket kalorier med mindre näring.
Processad mat har en tendens att överstimulera hjärnans belöningssystem, maten blir mer beroendeframkallande.
-----------------------------

Vill du ha hjälp på vägen?  Gå ner 4 kg naturligt och effektivt på 30 dagar?

Info och anmälan till "Gå ner 4 kg i mars månad".
• Med ett 30 dagars onlineprogram som under mars månad ger dig Kickstarten.
• Med kostschema utan recept, förbud, kaloriräkning eller annat krångel.
• Med motionsschema och 9 frivilliga videoinspelade hemmaträningspass.
• Med mig som coach och kursansvarig, tillgänglig i chatten varje dag för att svara på frågor ge dig stöd och individuella råd.
• Där du betalar 399kr för hela kursen.
• Eller där du startar prenumeration (obunden och utan uppsägningstid) och som då kostar dig 1 kr första 14 dagarna och sedan 89 kr/månad = 90 kr för hela kursen!

Gå ner 4 kg på 30 dagar i mars.

Träningens vedermödor och att i tacksamhet se varj...
Stressar du utan att veta om det? Så skapar du din...
 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to http://www.rolfmunke.se/